Standplaats

Amsterdam

Dienstverband

Fulltime

Reageer voor

02-12-2025

Solliciteer
Solliciteer

De baan

Als adviseur vitaliteit & verzuim bij Ambulance Amsterdam heb je een baan met betekenis. Jij draagt bij aan een organisatie waarin mensen gezond, met plezier en duurzaam kunnen werken. Je bent voor leidinggevenden en medewerkers het vaste aanspreekpunt bij vragen over vitaliteit, inzetbaarheid en verzuim.

Je voert de regie over het verzuimproces: je zorgt dat de stappen binnen de Wet verbetering poortwachter tijdig worden doorlopen en adviseert én coacht leidinggevenden bij (complexe) verzuimcasussen en re-integratietrajecten. Daarnaast ondersteun je hen bij het voeren van inzetbaarheidsgesprekken. Je volgt de voortgang in verzuimdossiers, zorgt dat afspraken en acties goed op elkaar aansluiten en houdt daarbij oog voor de mens achter het proces. Samen zoek je naar manieren om verzuim te voorkomen en werkplezier te vergroten.

Je kijkt verder dan het hier en nu. Je signaleert risico’s op overbelasting of uitval en denkt actief mee over preventieve maatregelen. Je analyseert en rapporteert verzuimdata en trends en vertaalt deze inzichten naar initiatieven die bijdragen aan gezond en duurzaam werken. Vanuit jouw expertise ontwikkel en coördineer je beleid en programma’s op het gebied van vitaliteit, mentale gezondheid en duurzame inzetbaarheid.

Je werkt nauw samen met de HR-adviseurs, de arbocoördinator, de arbodienst en andere partners binnen de providerboog. Door regelmatig aanwezig te zijn op onze ambulanceposten en de meldkamer weet je wat er leeft binnen teams, bouw je vertrouwen op en kun je leidinggevenden gericht ondersteunen. Je ziet erop toe dat beleid goed wordt toegepast, toetst of het in de praktijk werkt en denkt mee over verbeteringen.

Dit is een nieuwe functie binnen Ambulance Amsterdam, wat jou de kans geeft om actief mee te denken over de verdere invulling van de rol.

 

Jouw profiel

Jij bent professioneel én warm: je weet goed te schakelen tussen mens en proces. Daarnaast ben je een luisteraar met lef: zorgvuldig, maar ook daadkrachtig. Je hebt een proactieve houding: je denkt mee, signaleert tijdig en komt in beweging als dat nodig is.

Daarnaast heb je:

  • Hbo-werk- en denkniveau, bij voorkeur richting HRM of vitaliteitsmanagement. Een post-hbo-opleiding in casemanagement is een pré.
  • Ervaring met verzuimbegeleiding en kennis van de Wet verbetering poortwachter.
  • Ervaring met het ontwikkelen van programma’s op het gebied van inzetbaarheid en mentale gezondheid. Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Je hebt een proactieve houding: je denkt mee, signaleert tijdig en komt in beweging als dat nodig is.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden.

We verwelkomen iedereen om zich bij ons team aan te sluiten en hun talenten te delen. We streven naar een organisatie die een afspiegeling is van de samenleving met al haar verschillen. Iedereen is van harte welkom om te solliciteren.

Dit bieden wij

Een veelzijdige functie voor 32-36 uur per week, waarin je direct bijdraagt aan het welzijn en de inzetbaarheid van onze medewerkers. Je werkt in een professionele, mensgerichte organisatie met ruimte voor eigen initiatief, groei en ontwikkeling.

Een goed salaris

De functie is vooralsnog ingeschaald in functiegroep 60 van cao Ambulancezorg. De definitieve FWG-weging wordt op dit moment nog vastgesteld. De trede wordt bepaald aan de hand van kennis en ervaring. Je verdient in deze functiegroep tussen € 4.081,- en € 5.978,- bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband van 36 uur per week.

Een fijne werkplek

Als adviseur vitaliteit en verzuim en je onderdeel van ons HR-advies team. Dit team bestaat naast de recruiter uit drie HR-adviseurs en de HR-manager. We werken hybride. Dit betekent dat we primair vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam-Zuid werken, maar ook vanuit onze ambulanceposten en meldkamer of vanuit huis. Afspraken kunnen plaatsvinden in de regio’s Amsterdam-Amstelland, Zaanstreek-Waterland (post Zaandam) en Kennemerland (post Hoofddorp).

Meer informatie

Een referentiecheck is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

 

 

 

SECUNDAIRE ARBEIDSVOORWAARDEN

Vakantiegeld en
Eindejaarsuitkering
Reiskosten
Sportvergoeding
Pensioen bij
Zorg & Welzijn
Collectieve
zorgverzekering
Personeels-
vereniging

Over ons

Ambulance Amsterdam is een van de grootste ambulancediensten in Nederland. Samen verzorgen we ongeveer 130.000 ambulanceritten per jaar. Wij zijn werkzaam in 3 regio’s: Amsterdam-Amstelland, Zaanstreek-Waterland en Kennemerland. Onze meldkamer ambulancezorg neemt alle 112-meldingen en besteld vervoer aanvragen aan voor de regio Amsterdam-Amstelland. Er werken bij Ambulance Amsterdam ruim 600 medewerkers.

Sollicitatieprocedure

1

Sollicitatie

Klik op de sollicitatiebutton op deze pagina om te solliciteren op deze functie.

2

Binnen 2 weken reactie van ons

Binnen 2 weken na de sluitingsdatum van de vacature hoor je of we je uitnodigen voor het kennismakingsgesprek. Mocht je niet uitgenodigd worden, dan laten we je dat uiteraard ook weten.

3

Kennismakingsgesprek

Maak kennis met de teammanager en een toekomstige collega. Tijdens dit gesprek proberen we een zo goed mogelijk beeld van elkaar te krijgen.

4

Tweede gesprek

Tijdens het tweede sollicitatiegesprek gaan we meer de diepte in om elkaar nog beter te leren kennen en te bepalen of we bij elkaar passen.

5

Arbeidsvoorwaarden gesprek

Indiensttreding vindt plaats onder de voorwaarden van de cao Ambulancezorg. Je vindt deze cao op www.ambulancezorg.nl.

6

Aanvraag VOG

Voordat je bij ons aan de slag kan, vraag je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan en lever je die bij ons aan.

7

Indiensttreding

Gefeliciteerd, je bent aangenomen bij Ambulance Amsterdam! Nu worden alle officiële zaken geregeld, zoals het ondertekenen van de arbeidsovereenkomst.


Vragen?

Neem voor meer informatie over deze vacature contact op met:
Channa van Kampen
Telefoon: +31 683216771

Solliciteer
Channa van Kampen

Neem een kijkje in de dag van een collega

Ambulance- en MMT-verpleegkundige

Albert-Jan werkt naast zijn functie als ambulanceverpleegkundige ook als verpleegkundige bij het Mobiel Medisch Team (MMT). En bij het MMT is het alles of niks: je wordt vooral opgeroepen voor de meest ernstige situaties. Ondanks dat is het voor Albert-Jan het mooiste werk wat er is!

Ambulancechauffeur

Op haar allereerste dag bij Ambulance Amsterdam liep Natascha de garage binnen. En daar stond hij: de Mobile Intensive Care Unit (MICU). Groot, indrukwekkend en vol mogelijkheden. Ze liep ernaartoe, gaf hem een kusje op de motorkap en fluisterde: ‘Ooit ben jij van mij.’ Die kus was geen grapje. Het was haar manier om te manifesteren dat dit zou lukken.

Ambulancechauffeur Shermaine

Afgelopen jaar maakte Shermaine de overstap van de politie naar de ambulancezorg: een droom die ze al had sinds ze klein was. Ze vertelt over deze overstap.

MCA-verpleegkundige Dingeman

Dingeman werkt sinds vier maanden ‘los’ op de middencomplexe ambulance. Hij werkt elke werkdag samen met een chauffeur om patiënten veilig en met de juiste zorg naar hun bestemming te brengen. Hij neemt je mee in zijn ervaringen tot nu toe én vertelt over de specialisatie in acute psychiatrie waar hij nu mee bezig is.

Verpleegkundig centralist Miranda

Miranda maakte de overstap van het ziekenhuis naar de meldkamer ambulancezorg. Ze heeft vertelt over de opleiding tot verpleegkundig centralist en over hoe het is om te werken op de meldkamer.

Teammanager en ambulancechauffeur Jurian

Jurian is ambulancechauffeur op post Hoofddorp, maar ook teammanager van deze post. Hij vertelt hoe hij deze twee functies combineert.

Medisch hulpverlener Jeroen

Tijdens de recessie in 2013 verloor Jeroen zijn baan als grafisch vormgever. Achteraf gezien was dat een geluk bij een ongeluk: hij werkt nu als Medisch Hulpverlener op post Hoofddorp. Jeroen vertelt hoe dit zo gelopen is.

Uitgiftecentralist Emiel

Na 13 jaar in het ziekenhuis gewerkt te hebben op de sterilisatie-afdeling, was het voor Emiel tijd voor iets anders. Hij zag de vacature voor uitgiftecentralist, solliciteerde en werkt ondertussen 1,5 jaar met veel plezier op de meldkamer ambulancezorg. Hij vertelt meer over deze baan op de meldkamer.

Expert opgeschaalde zorg en evenementen simon

Met een geschiedenis als ambulancechauffeur, ambulanceverpleegkundige én teammanager van een ambulancepost, is het ambulancewereldje Simon niet onbekend. Sinds 4 jaar is Simon Expert opgeschaalde zorg en evenementen. Simon vertelt wat deze functie inhoudt.

MCA-verpleegkundige Sandra

Selina is verpleegkundige op de middencomplexe ambulance (MCA). Zij vertelt hoe het is om te werken in het grootste ambulanceteam van Ambulance Amsterdam.

Security officer jeremy

Jeremy is onze security officer en functionaris gegevensbescherming. Hij vertelt hoe hij terecht is gekomen bij Ambulance Amsterdam en legt uit wat zijn werk inhoudt.

Ambulanceverpleegkundige Irene

Na 26 jaar op de intensive care van Amsterdam UMC te hebben gewerkt, wilde Irene wat anders gaan doen. Maar wat? Ze zocht een andere werkomgeving waarbij ze minder binnen zat, zelfstandiger kon werken en meer verantwoordelijkheid kreeg. Op de ambulance vond ze precies wat ze zocht!