Contact

Spoedvervoer nodig? Bel 112

Compliment of klacht
Verloren eigendom formulier
AED declaratieformulier

Heb je een persaanvraag? Mail dan onze afdeling communicatie via: communicatie@ambulanceamsterdam.nl

Het hoofdkantoor van Ambulance Amsterdam is gevestigd op de:

  • Karperweg 19 – 25 1075 LB Amsterdam
    Postbus 7412 1075 BS Amsterdam

Heb je vragen? Je kunt ons mailen, bellen of het contactformulier invullen. Wij zijn van maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 16.30 uur bereikbaar.

020 – 570 95 00 info@ambulanceamsterdam.nl

Contactformulier

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Staan er medische of andere gevoelige informatie in je bericht? Dan kun je het bericht ook versleuteld versturen.

Stuur een veilig bericht

Wanneer bel ik 112 en wanneer niet?

Bel 112 als je bij een ongeval of een levensbedreigende situatie bent.

Is er geen sprake van een acute situatie? Neem dan eerst contact op met de huisarts. Dan bepaalt hij/zij of een ambulance toch nodig is.

Hoe snel moet een ambulance ter plaatse zijn?

Dit is afhankelijk van de hoeveel spoed van een rit. Er zijn 3 soorten ritten:

  • A1-melding
    De ambulance moet naar een levensbedreigende situatie. Ze mogen rijden met zwaailicht en sirene en heeft als doel binnen 15 minuten nadat er gebeld is bij de patiënt zijn.
  • A2-melding
    Dit is een urgente situatie, maar niet levensbedreigend. De ambulance rijdt niet met zwaailicht en sirene en hoort binnen 30 minuten nadat er gebeld is bij de patiënt zijn.
  • B-melding
    Dit zijn alle andere ritten en besteld vervoer, bijvoorbeeld van verpleeghuis naar ziekenhuis. De ambulance rijdt niet met zwaailicht en sirene en heeft geen maximum tijd waarop hij aanwezig moet zijn.
Kunnen jullie mij vertellen naar welk ziekenhuis iemand vervoerd is?

Nee, vanwege privacyredenen mogen wij dat niet vertellen.

Bekijk alle veelgestelde vragen