Contact
Spoedvervoer nodig? Bel 112
Twijfel je of je contact op moet nemen met de huisarts of 112 moet bellen? Kijk op moetiknaardedokter.nl.
Compliment of klacht
Verloren eigendom formulier
AED declaratie formulier
Het hoofdkantoor van Ambulance Amsterdam is gevestigd op de:
- Karperweg 19 – 25, 1075 LB, Amsterdam
Postbus 74712, 1070 BS, Amsterdam
Heb je vragen? Je kunt ons mailen, bellen of het contactformulier invullen. Wij zijn van maandag t/m donderdag tussen 08.30 en 16.00 uur en vrijdag tussen 08.30 en 12.00 uur bereikbaar.
020 – 570 95 00 info@ambulanceamsterdam.nlContactformulier
Staan er medische of andere gevoelige informatie in je bericht? Dan kun je het bericht ook versleuteld versturen.
Stuur een veilig berichtHet basispakket van je zorgverzekering vergoedt vervoer met een ambulance.
Maar let op: de kosten vallen onder je eigen risico. Dit betekent dat als je je eigen risico nog niet opgemaakt hebt, je (een deel van) de kosten zelf betaalt.
Dit hangt af van de hoeveelheid spoed van een rit. Er zijn vier soorten ambulance-meldingen:
- A0-melding
De ambulance wordt met een zo groot mogelijke spoed naar een levensbedreigende situatie gestuurd. Zoals een hartstilstand of ernstige bloeding. De ambulance rijdt met sirene en zwaailicht en heeft als doel binnen 15 minuten na het 112-telefoontje bij de patiënt te zijn. - A1-melding
Dit is ook een spoedgeval, maar iets minder acuut dan een A0-melding. De ambulance moet met spoed naar een levensbedreigende situatie. De ambulance rijdt met sirene en zwaailicht en heeft als doel binnen 15 minuten na het 112-telefoontje bij de patiënt te zijn. - A2-melding
Dit is een urgente, maar niet levensbedreigende situatie. De ambulance rijdt zonder sirene en zwaailicht en heeft als doel binnen 30 minuten na het 112-telefoontje bij de patiënt te zijn. - B-melding
Dit zijn alle andere ritten en besteld vervoer, bijvoorbeeld vervoer van een ziekenhuis naar verpleeghuis. Er is geen spoed en geen vaste aankomsttijd. De ambulance rijdt dan ook zonder sirene en zwaailicht.