Contact
Spoedvervoer nodig? Bel 112
Twijfel je of je contact op moet nemen met de huisarts of 112 moet bellen? Kijk op moetiknaardedokter.nl.
Compliment of klacht
Verloren eigendom formulier
AED declaratie formulier
Het hoofdkantoor van Ambulance Amsterdam is gevestigd op de:
- Karperweg 19 – 25, 1075 LB, Amsterdam
Postbus 74712, 1070 BS, Amsterdam
Heb je vragen? Je kunt ons mailen, bellen of het contactformulier invullen. Wij zijn van maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 16.00 uur bereikbaar.
020 – 570 95 00 info@ambulanceamsterdam.nlContactformulier
Staan er medische of andere gevoelige informatie in je bericht? Dan kun je het bericht ook versleuteld versturen.
Stuur een veilig berichtAls je 112 belt, dan krijg je een meldkamercentralist van de landelijke meldkamer aan de lijn. Hij of zij vraagt of je de politie, brandweer of ambulancedienst nodig hebt. Wanneer je de ambulancedienst nodig hebt, word je doorverbonden naar een meldkamercentralist in jouw regio.
Deze centralist wil weten waar je bent en wat er precies aan de hand is. Geef kort en bondig antwoord op de vragen van de centralist. Op basis daarvan bepaalt de centralist welke zorg en of er een ambulance nodig is.
Als een ambulance nodig is, wordt er een ambulance richting jouw locatie gestuurd. In de tussentijd instrueert de centralist jou om eerste hulp te verlenen totdat de ambulance gearriveerd is.
De ambulancemedewerkers verlenen zorg aan de patiënt. En wanneer vervoer nodig is, vervoeren ze de patiënt richting een ziekenhuis.
Nee, vanwege privacyredenen mogen wij dat niet vertellen.
Het kan voorkomen dat de meldkamercentralist beslist dat er geen ambulancezorg nodig is. Dat is altijd een zorgvuldige afweging. Er komt dan geen ambulance, maar de melder krijgt advies over de zorgvraag en wordt wanneer nodig doorverwezen naar bijvoorbeeld zijn of haar eigen huisarts. De ambulance blijft zo beschikbaar voor echte noodgevallen.