Standplaats

Amsterdam

Dienstverband

Fulltime

Reageer voor

15-11-2025

Solliciteer
Solliciteer

De baan

Ambulance Amsterdam verzorgt de ambulance- en mobiele zorg in de regio’s Amsterdam-Amstelland, Zaanstreek-Waterland en Kennemerland (Haarlemmermeer). Als ambtelijk secretaris ondersteun je de ondernemingsraad (OR) op secretarieel, organisatorisch en inhoudelijk gebied. Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding, organisatie en verslaglegging van de vergaderingen en voor een zorgvuldige opvolging van besluiten en actiepunten. Daarnaast lever je een inhoudelijke bijdrage aan adviezen, notities en communicatie van de ondernemingsraad. Een onderdeel van jouw werkzaamheden betreft ook het organiseren en prioriteren van in- en uitgaande correspondentie.

Je ontvangt hiërarchisch leiding van de Manager Expertisecentrum & Facilitair bedrijf en functionele leiding van de voorzitter van de ondernemingsraad. Onze experts op gebied van strategisch advies, projectmanagement, kwaliteit & veiligheid, klachten & calamiteiten en het directiesecretariaat vormen met jou het expertisecentrum. De ambtelijk secretaris OR is werkzaam ten behoeve van de medezeggenschapstrajecten.

Jouw profiel

Je bent een integere, nauwkeurige en goed georganiseerde professional met een goed gevoel voor verhoudingen en oog voor de belangen van zowel medewerkers als organisatie.

Verder heb je: 

  • Je hebt een afgeronde opleiding tot ambtelijk secretaris (of bent bereid deze te volgen).
  • Hbo-werk- en denkniveau
  • Je hebt meerdere jaren relevante werkervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen een complexe of publieke organisatie.
  • Je hebt grondige kennis van de Wet op de Ondernemingsraden (WOR) en van relevante cao-bepalingen.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je kunt goed plannen, prioriteren en werkt zorgvuldig met vertrouwelijke informatie.
  • Je bent proactief, oplossingsgericht en in staat zelfstandig te opereren, maar weet ook goed samen te werken met de leden van de OR en andere betrokkenen.
  • Je bent digitaal vaardig en gewend te werken met moderne kantoorapplicaties en vergadersystemen.

 

Dit bieden wij

Een veelzijdige en verantwoordelijke functie binnen een dynamische organisatie die zich inzet voor hoogwaardige ambulancezorg. Je krijgt de kans om een zichtbare bijdrage te leveren aan de medezeggenschap en de belangenbehartiging van medewerkers.

Een goed salaris

Je wordt op basis van ervaring ingeschaald in functiegroep 50 van de cao Ambulancezorg (€3463,- t/m €4914,-).

Een fijne werkplek

Jouw standplaats wordt het hoofdkantoor van Ambulance Amsterdam gevestigd aan de Karperweg. Je komt in een professionele omgeving met korte lijnen en betrokken collega’s. Daarnaast heb je ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en scholing binnen het vakgebied.

 

Meer informatie

Dit betreft een parttime functie voor 24-28 uur per week. Heb je interesse? Solliciteer dan uiterlijk vóór 15 november. Uiterlijk 2 weken na de sluitingsdatum van de vacature volgt de terugkoppeling op jouw sollicitatie. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Jasper Matena (jmatena@ambulanceamsterdam.nl), Manager Expertisecentrum en Facilitair bedrijf.

SECUNDAIRE ARBEIDSVOORWAARDEN

Vakantiegeld en
Eindejaarsuitkering
Reiskosten
Sportvergoeding
Pensioen bij
Zorg & Welzijn
Collectieve
zorgverzekering
Personeels-
vereniging

Over ons

Ambulance Amsterdam is een van de grootste ambulancediensten in Nederland. Samen verzorgen we ongeveer 130.000 ambulanceritten per jaar. Wij zijn werkzaam in 3 regio’s: Amsterdam-Amstelland, Zaanstreek-Waterland en Kennemerland. Onze meldkamer ambulancezorg neemt alle 112-meldingen en besteld vervoer aanvragen aan voor de regio Amsterdam-Amstelland. Er werken bij Ambulance Amsterdam ruim 600 medewerkers.

Sollicitatieprocedure

1

Communicatie-adviseur is aan het werk achter de computer

Sollicitatie

Klik op de sollicitatiebutton op deze pagina om te solliciteren op deze functie.

2

Collega is aan het bellen

Binnen 2 weken reactie van ons

Binnen 2 weken na de sluitingsdatum van de vacature hoor je of we je uitnodigen voor het kennismakingsgesprek. Mocht je niet uitgenodigd worden, dan laten we je dat uiteraard ook weten.

3

Drie collegas zijn aan het overleggen

Kennismakingsgesprek

Maak kennis met de teammanager en een toekomstige collega. Tijdens dit gesprek proberen we een zo goed mogelijk beeld van elkaar te krijgen.

4

Kennismakingsgesprek tijdens een sollicitatie bij Ambulance Amsterdam

Tweede gesprek

Tijdens het tweede sollicitatiegesprek gaan we meer de diepte in om elkaar nog beter te leren kennen en te bepalen of we bij elkaar passen.

5

Twee kantoorcollega's zijn aan het werk achter de computer

Arbeidsvoorwaarden gesprek

Indiensttreding vindt plaats onder de voorwaarden van de cao Ambulancezorg. Je vindt deze cao op www.ambulancezorg.nl.

6

Collega is aan het werk op de laptop

Aanvraag VOG

Voordat je bij ons aan de slag kan, vraag je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan en lever je die bij ons aan.

7

Kantoormedewerker loopt weg door de gang, met een tas in z'n hand

Indiensttreding

Gefeliciteerd, je bent aangenomen bij Ambulance Amsterdam! Nu worden alle officiële zaken geregeld, zoals het ondertekenen van de arbeidsovereenkomst.


Vragen?

Neem voor meer informatie over deze vacature contact op met:

Solliciteer
Vragen

Neem een kijkje in de dag van een collega

Ambulance- en MMT-verpleegkundige

Albert-Jan werkt naast zijn functie als ambulanceverpleegkundige ook als verpleegkundige bij het Mobiel Medisch Team (MMT). En bij het MMT is het alles of niks: je wordt vooral opgeroepen voor de meest ernstige situaties. Ondanks dat is het voor Albert-Jan het mooiste werk wat er is!

Ambulancechauffeur

Op haar allereerste dag bij Ambulance Amsterdam liep Natascha de garage binnen. En daar stond hij: de Mobile Intensive Care Unit (MICU). Groot, indrukwekkend en vol mogelijkheden. Ze liep ernaartoe, gaf hem een kusje op de motorkap en fluisterde: ‘Ooit ben jij van mij.’ Die kus was geen grapje. Het was haar manier om te manifesteren dat dit zou lukken.

Ambulancechauffeur Shermaine

Afgelopen jaar maakte Shermaine de overstap van de politie naar de ambulancezorg: een droom die ze al had sinds ze klein was. Ze vertelt over deze overstap.

MCA-verpleegkundige Dingeman

Dingeman werkt sinds vier maanden ‘los’ op de middencomplexe ambulance. Hij werkt elke werkdag samen met een chauffeur om patiënten veilig en met de juiste zorg naar hun bestemming te brengen. Hij neemt je mee in zijn ervaringen tot nu toe én vertelt over de specialisatie in acute psychiatrie waar hij nu mee bezig is.

Verpleegkundig centralist Miranda

Miranda maakte de overstap van het ziekenhuis naar de meldkamer ambulancezorg. Ze heeft vertelt over de opleiding tot verpleegkundig centralist en over hoe het is om te werken op de meldkamer.

Teammanager en ambulancechauffeur Jurian

Jurian is ambulancechauffeur op post Hoofddorp, maar ook teammanager van deze post. Hij vertelt hoe hij deze twee functies combineert.

Medisch hulpverlener Jeroen

Tijdens de recessie in 2013 verloor Jeroen zijn baan als grafisch vormgever. Achteraf gezien was dat een geluk bij een ongeluk: hij werkt nu als Medisch Hulpverlener op post Hoofddorp. Jeroen vertelt hoe dit zo gelopen is.

Uitgiftecentralist Emiel

Na 13 jaar in het ziekenhuis gewerkt te hebben op de sterilisatie-afdeling, was het voor Emiel tijd voor iets anders. Hij zag de vacature voor uitgiftecentralist, solliciteerde en werkt ondertussen 1,5 jaar met veel plezier op de meldkamer ambulancezorg. Hij vertelt meer over deze baan op de meldkamer.

Expert opgeschaalde zorg en evenementen simon

Met een geschiedenis als ambulancechauffeur, ambulanceverpleegkundige én teammanager van een ambulancepost, is het ambulancewereldje Simon niet onbekend. Sinds 4 jaar is Simon Expert opgeschaalde zorg en evenementen. Simon vertelt wat deze functie inhoudt.

MCA-verpleegkundige Sandra

Selina is verpleegkundige op de middencomplexe ambulance (MCA). Zij vertelt hoe het is om te werken in het grootste ambulanceteam van Ambulance Amsterdam.

Security officer jeremy

Jeremy is onze security officer en functionaris gegevensbescherming. Hij vertelt hoe hij terecht is gekomen bij Ambulance Amsterdam en legt uit wat zijn werk inhoudt.

Ambulanceverpleegkundige Irene

Na 26 jaar op de intensive care van Amsterdam UMC te hebben gewerkt, wilde Irene wat anders gaan doen. Maar wat? Ze zocht een andere werkomgeving waarbij ze minder binnen zat, zelfstandiger kon werken en meer verantwoordelijkheid kreeg. Op de ambulance vond ze precies wat ze zocht!