Standplaats

Amsterdam

Dienstverband

Parttime

Reageer voor

16-07-2025

Solliciteer
Solliciteer

De baan

Als secretaresse op de meldkamer ambulancezorg beheer je agenda's, bereid je vergaderingen voor, schrijf je notulen en doe je verschillende secretariële werkzaamheden voor het managementteam en de (gemeenschappelijke) meldkamer. Daarnaast behandel je correspondentie en telefoongesprekken, en organiseer je vergaderingen en bijeenkomsten.

Jouw profiel

Wij zijn op zoek naar iemand met een proactieve houding, een sterk organisatorisch vermogen en oog voor detail. Je bent in staat om nauwkeurig en efficiënt te werken en je vindt het leuk om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Daarnaast is het belangrijk dat je flexibel bent en snel kunt inspelen op vragen en situaties. 

We vinden het belangrijk dat je goed contact hebt met het team. Daarom gaat onze voorkeur uit naar iemand die op locatie (de meldkamer) wil werken. De werktijden spreken we samen af. Het is mogelijk om je uren aan te passen, bijvoorbeeld aan de schooltijden van je kinderen.

Verder heb je:

  • minstens een mbo-4 diploma, aangevuld met meerjarige ervaring in een soortgelijke functie;
  • kennis van de organisatie en procedures;
  • kennis van diverse softwarepakketten.

Dit bieden wij

Een goed salaris
Je wordt ingeschaald in schaal 40 van de cao Ambulancezorg en verdient tussen € 2.541 en € 3.658 op basis van een 36-urige werkweek.

Een fijne werkplek 

De meldkamer zit in het hoofdbureau van de politie aan de Elandsgracht in hartje Amsterdam. Hier zijn de ambulancezorg, politie en brandweer samen binnen één gebouw ondergebracht. Binnen enkele jaren verhuizen we naar een nieuwe locatie aan de Donauweg die momenteel gebouwd wordt.

Op de meldkamer werken ruim 40 enthousiaste professionals aan de coördinatie van de ambulancezorgverlening in de regio Amsterdam-Amstelland. Het team bestaat o.a. uit verpleegkundig centralisten en uitgiftecentralisten (dispatchers) en wordt aangestuurd door twee enthousiaste teammanagers en een Hoofd Meldkamer.

SECUNDAIRE ARBEIDSVOORWAARDEN

Vakantiegeld en
Eindejaarsuitkering
Reiskosten
Sportvergoeding
Pensioen bij
Zorg & Welzijn
Collectieve
zorgverzekering
Personeels-
vereniging

Over ons

Ambulance Amsterdam is een van de grootste ambulancediensten in Nederland. Samen verzorgen we ongeveer 130.000 ambulanceritten per jaar. Wij zijn werkzaam in 3 regio’s: Amsterdam-Amstelland, Zaanstreek-Waterland en Kennemerland. Onze meldkamer ambulancezorg neemt alle 112-meldingen en besteld vervoer aanvragen aan voor de regio Amsterdam-Amstelland. Er werken bij Ambulance Amsterdam ruim 600 medewerkers.

Sollicitatieprocedure

1

Collega is aan het werk op de laptop

Solliciteren

Klik op de sollicitatiebutton op deze pagina om te solliciteren op deze functie.

2

Collega is aan het bellen

Uiterlijk 24 oktober reactie

Je hoort uiterlijk 24 oktober of we je uitnodigen voor het sollicitatiegesprek. Mocht je niet uitgenodigd worden, dan laten we je dat uiteraard ook weten.

3

Twee ambulanceprofessionals lachen met elkaar op de bank in de woonkamer van de ambulancepost

Sollicitatiegesprek

Maak op 5 november kennis met de recruiter, twee praktijkopleiders en de adviseur opleiden. Tijdens dit gesprek proberen we een zo goed mogelijk beeld van elkaar te krijgen.

4

Ambulancechauffeur en ambulanceverpleegkundige zitten voorin de ambulance. De ambulancechauffeur is bezig met de tablet en de ambulanceverpleegkundige kijkt mee

Meerijdag

Je gaat drie dagen/avonden meelopen op de ambulance. Je krijgt dan een eerste kennismaking met de praktijk en informatie over de vereiste kerncompetenties.

5

Ambulance rijdt door een groen gebied

Selectie-assessment

Als zowel jij als wij tevreden zijn na de drie meerijdagen, wordt er op 8 november een selectie-assessment en rijtest ingepland.

6

Kennismakingsgesprek tijdens een sollicitatie bij Ambulance Amsterdam

Arbeidsvoorwaarden gesprek

Indiensttreding vindt plaats onder de voorwaarden van de cao Ambulancezorg. Je vindt deze cao op www.ambulancezorg.nl.

7

Collega is aan het werk op de laptop

Aanvraag VOG

Voordat je bij ons aan de slag kan, vraag je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan en lever je die bij ons aan.

8

Ambulancechauffeur poseert voor ambulance

Indiensttreding

Gefeliciteerd, je bent aangenomen bij Ambulance Amsterdam! Nu worden alle officiële zaken geregeld, zoals het ondertekenen van de (leer)arbeidsovereenkomst.


Vragen?

Neem voor meer informatie over deze vacature contact op met:
Robin Valk
Telefoon: +31 610459325

Solliciteer
Robin Valk

Neem een kijkje in de dag van een collega

Ambulancechauffeur Shermaine

Afgelopen jaar maakte Shermaine de overstap van de politie naar de ambulancezorg: een droom die ze al had sinds ze klein was. Ze vertelt over deze overstap.

MCA-verpleegkundige Dingeman

Dingeman werkt sinds vier maanden ‘los’ op de middencomplexe ambulance. Hij werkt elke werkdag samen met een chauffeur om patiënten veilig en met de juiste zorg naar hun bestemming te brengen. Hij neemt je mee in zijn ervaringen tot nu toe én vertelt over de specialisatie in acute psychiatrie waar hij nu mee bezig is.

Verpleegkundig centralist Miranda

Miranda maakte de overstap van het ziekenhuis naar de meldkamer ambulancezorg. Ze heeft vertelt over de opleiding tot verpleegkundig centralist en over hoe het is om te werken op de meldkamer.

Teammanager en ambulancechauffeur Jurian

Jurian is ambulancechauffeur op post Hoofddorp, maar ook teammanager van deze post. Hij vertelt hoe hij deze twee functies combineert.

Medisch hulpverlener Jeroen

Tijdens de recessie in 2013 verloor Jeroen zijn baan als grafisch vormgever. Achteraf gezien was dat een geluk bij een ongeluk: hij werkt nu als Medisch Hulpverlener op post Hoofddorp. Jeroen vertelt hoe dit zo gelopen is.

Uitgiftecentralist Emiel

Na 13 jaar in het ziekenhuis gewerkt te hebben op de sterilisatie-afdeling, was het voor Emiel tijd voor iets anders. Hij zag de vacature voor uitgiftecentralist, solliciteerde en werkt ondertussen 1,5 jaar met veel plezier op de meldkamer ambulancezorg. Hij vertelt meer over deze baan op de meldkamer.

Expert opgeschaalde zorg en evenementen simon

Met een geschiedenis als ambulancechauffeur, ambulanceverpleegkundige én teammanager van een ambulancepost, is het ambulancewereldje Simon niet onbekend. Sinds 4 jaar is Simon Expert opgeschaalde zorg en evenementen. Simon vertelt wat deze functie inhoudt.

MCA-verpleegkundige Sandra

Selina is verpleegkundige op de middencomplexe ambulance (MCA). Zij vertelt hoe het is om te werken in het grootste ambulanceteam van Ambulance Amsterdam.

Security officer jeremy

Jeremy is onze security officer en functionaris gegevensbescherming. Hij vertelt hoe hij terecht is gekomen bij Ambulance Amsterdam en legt uit wat zijn werk inhoudt.

Ambulanceverpleegkundige Irene

Na 26 jaar op de intensive care van Amsterdam UMC te hebben gewerkt, wilde Irene wat anders gaan doen. Maar wat? Ze zocht een andere werkomgeving waarbij ze minder binnen zat, zelfstandiger kon werken en meer verantwoordelijkheid kreeg. Op de ambulance vond ze precies wat ze zocht!