Contact

Spoedvervoer nodig? Bel 112

Twijfel je of je contact op moet nemen met de huisarts of 112 moet bellen? Kijk op moetiknaardedokter.nl.


Compliment of klacht
Verloren eigendom formulier
AED declaratie formulier

Het hoofdkantoor van Ambulance Amsterdam is gevestigd op de:

  • Karperweg 19 – 25, 1075 LB, Amsterdam
    Postbus 74712, 1070 BS, Amsterdam

Heb je vragen? Je kunt ons mailen, bellen of het contactformulier invullen. Wij zijn van maandag t/m donderdag tussen 08.30 en 16.00 uur en vrijdag tussen 08.30 en 12.00 uur bereikbaar.

020 – 570 95 00 info@ambulanceamsterdam.nl

Contactformulier

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Naam

Staan er medische of andere gevoelige informatie in je bericht? Dan kun je het bericht ook versleuteld versturen.

Stuur een veilig bericht

Hoe word ik verpleegkundig centralist?

Als verpleegkundig centralist ben je het eerste aanspreekpunt voor bellers van 112. De taak van de centralist is om rustig en snel vragen te stellen om zo de benodigde informatie te verzamelen, analyseren en door te spelen. Je stuurt ambulances aan, plant niet-spoedeisende ambulanceritten in en behoudt het overzicht.

Je kunt verpleegkundig centralist worden door de opleiding verpleegkundig centralist meldkamer ambulancezorg te volgen. Hier leer je onder andere communicatievaardigheden, verdiep je je medische kennis en leer je alles over het logistieke proces.

Voor deze opleiding kom je in aanmerking als je BIG-geregistreerd verpleegkundige ben.

Kunnen jullie mij vertellen naar welk ziekenhuis iemand vervoerd is?

Nee, vanwege privacyredenen mogen wij dat niet vertellen.

Ik ben niet vervoerd door de ambulance, krijg ik dan toch een rekening?

Nee. Alleen als je vervoerd bent met de ambulance, krijg je een rekening. Ben je geholpen en niet vervoerd? Dan betaal je niets.

Bekijk alle veelgestelde vragen