Contact
Spoedvervoer nodig? Bel 112
Twijfel je of je contact op moet nemen met de huisarts of 112 moet bellen? Kijk op moetiknaardedokter.nl.
Compliment of klacht
Verloren eigendom formulier
AED declaratie formulier
Het hoofdkantoor van Ambulance Amsterdam is gevestigd op de:
- Karperweg 19 – 25, 1075 LB, Amsterdam
Postbus 74712, 1070 BS, Amsterdam
Heb je vragen? Je kunt ons mailen, bellen of het contactformulier invullen. Wij zijn van maandag t/m donderdag tussen 08.30 en 16.00 uur en vrijdag tussen 08.30 en 12.00 uur bereikbaar.
020 – 570 95 00 info@ambulanceamsterdam.nlContactformulier
Staan er medische of andere gevoelige informatie in je bericht? Dan kun je het bericht ook versleuteld versturen.
Stuur een veilig berichtEen ambulance rijdt alleen met sirene en zwaailicht als er spoed is.
Zie je een ambulance rijden zonder sirene en zwaailicht? Dan is er geen spoed. Bijvoorbeeld als een patiënt van het ziekenhuis naar een verpleeghuis wordt gebracht.
Bij een spoedrit mag de ambulancechauffeur:
- Maximaal 40 kilometer per uur sneller rijden dan de maximumsnelheid
- Over de vluchtstrook rijden
- Rood licht, signalen en borden negeren
De ambulancechauffeur doet dit alleen als de verkeersomstandigheden dit toelaten.
Bij een spoedrit rijdt de ambulance met sirene en zwaailicht. Zo weet het andere verkeer dat er een ambulance aankomt, zodat ze ruimte kunnen maken.
Als de ambulance geen spoed heeft, houdt de ambulancechauffeur zich in principe aan de normale verkeersregels. In sommige gevallen mag een ambulance hier van afwijken om goede patiëntenzorg te kunnen leveren.
Eigenaren van een Automatische Externe Defibrillator (AED) kunnen de kosten voor de directe inzet van de AED vergoed krijgen via de Regionale Ambulancevoorziening (RAV). Dit is de ambulancedienst in de regio waar de reanimatie heeft plaatsgevonden.
Ben je eigenaar van een AED die is gebruikt bij een reanimatie in de regio Amsterdam-Amstelland of Zaanstreek-Waterland? Dan kun je de gebruikskosten declareren via ons AED declaratieformulier.