Contact
Spoedvervoer nodig? Bel 112
Twijfel je of je contact op moet nemen met de huisarts of 112 moet bellen? Kijk op moetiknaardedokter.nl.
Compliment of klacht
Verloren eigendom formulier
AED declaratie formulier
Het hoofdkantoor van Ambulance Amsterdam is gevestigd op de:
- Karperweg 19 – 25, 1075 LB, Amsterdam
Postbus 74712, 1070 BS, Amsterdam
Heb je vragen? Je kunt ons mailen, bellen of het contactformulier invullen. Wij zijn van maandag t/m donderdag tussen 08.30 en 16.00 uur en vrijdag tussen 08.30 en 12.00 uur bereikbaar.
020 – 570 95 00 info@ambulanceamsterdam.nlContactformulier
Staan er medische of andere gevoelige informatie in je bericht? Dan kun je het bericht ook versleuteld versturen.
Stuur een veilig berichtHet kan voorkomen dat de meldkamercentralist beslist dat er geen ambulancezorg nodig is. Dat is altijd een zorgvuldige afweging. Er komt dan geen ambulance, maar de melder krijgt advies over de zorgvraag en wordt wanneer nodig doorverwezen naar bijvoorbeeld zijn of haar eigen huisarts. De ambulance blijft zo beschikbaar voor echte noodgevallen.
Eigenaren van een Automatische Externe Defibrillator (AED) kunnen de kosten voor de directe inzet van de AED vergoed krijgen via de Regionale Ambulancevoorziening. Dit is de ambulancedienst in de regio waar de reanimatie heeft plaatsgevonden.
Bij een AED-inzet in de regio Amsterdam-Amstelland of Zaanstreek-Waterland kun je de gebruikskosten declareren via ons AED declaratieformulier.
Als je 112 belt, dan krijg je eerst de centralist van de landelijke meldkamer aan de lijn. Hij of zij vraagt of je de politie, brandweer of ambulancedienst nodig hebt.
Als je de ambulancedienst nodig hebt, dan word je doorverbonden naar een meldkamercentralist van de ambulancedienst in jouw regio. Een meldkamercentralist is een speciaal opgeleide verpleegkundige, getraind voor het inschatten van spoedeisende situaties door de telefoon.